Varlden ?

Det ar torsdag kvall..egentligen ar det val dags att sova. Har precis suttit och diskuterat med Heather och Craig om allt fran himmel till jord i over 4 timmar. Hemska saker hander varje dag, folk dor..blir kidnappade, krig och jag vet inte vad. Varje gang man satter pa nyheterna ar det nagot nytt, och det ar bara en brakdel om vad som hander varje dag. Bara under tiden jag skiver detta hander grejer liksom. Men fragan ar ifall man ska ta at sig, eller man bli bara knapp utav det? Jag vet inte riktigt om detta ar en typiskt "amerikansk" sak.. men har ar det en bill deal med att barnkidnappning. Och hittar dem inte barnet inom 24 timmar, ar det 99% risk att barnet ar dott.

Jag menar nar jag var liten, var jag ute och sprang for mig sjalv hela tiden. Jag gick till och fran skolan sjalv, ingen behovde direkt passa mig och tror knappast mammsen var orolig over att nagon skulle ta mig. Men det hander hela tiden, vet inte rikigt hur det ar dar hemma. Men har finns det missing children all the time. Jag maste skriva pa varje gang jag hamtar och lamnar barnen. Det gar liksom inte att lamna barnen sa som jag kande att jag hade det nar jag var liten. Heather berattade att i mitt omrade "Nevada county" finns de ca 550 personor som ar registerade som, ahh vet inte vilket ord jag ska anvanda med typ " pedofiler" Och da maste jag saga att jag bor i ett litet och valdigt "bra" omrade. Att det ar verkligen inte ar nagot om man jamfor med andra. Men hur sjukt ar inte det? 550 personer som har gjort nagot med nagon minderarig? Okej, dem har sutiit av sitt straff och stuff like that. Men det ar juu inte normalt. Man blir ju nastan lite skrammd. Folk som iaktar dig under et tag och ser din dagsrytm och sedan tar chansen nar dem far en chans. Barn ar bara barn.. dem vet inte battre. Till exempel Cole, assa han pratar ju med vem som helst.. han ar liksom 3 och ett halv, aven ifall du forklarar for honom vad han inte ska gora sa kommer det till stunder da han inte vet battre. Assa jag har ju inte sjalv barn, sa ja kan inte satta mig in i situationen pa samma satt. Men tank att "bli av" med sitt barn? Du vet inte var hon/han ar.. och vad dem gor med henne/honom. Och att de hander till folk hela tiden.

oj nu blev det langre an vad jag trodde, men iaf ska man verkligen behova oroa sig for sadant.. aven fast jag vet att det forekommer hemma i sverige.. kanns det inte riktigt som det ar samma sak. Kanns nastan som det ar lattre att leva i sin egen "bubbla" For tanker man pa vad som hander runt omkring oss hela tiden kommer man ju bli knapp.

Haha en replik fran Campion.. " I vilket format slutar en kotbulle vara en kotbulle och bli en pannbiff?" haha :D Jaa den lektionen glommer jag inte och det var andan over 3 ar sen. Tiden rinner verkligen ivag..

Och foresten Zina, jag sager bara en sak.. kommer du hit far du dock inte diskutera politik med mina hostpartents :D Ncncnc tror inte det hade slutat bra!

Ojsan nu maste jag sooova.. Hoppas ni sover gott allihopa :D Nu ska jag ivag och dromma lite om min brandman ;)

PUSSSSSS (L)

Kommentarer
Postat av: M

drömde du om din brandman?? :D

2008-04-18 @ 17:27:39
URL: http://miiicke.blogg.se
Postat av: Zina

haha aah men det är ju ett måste!! :D jag gillar att diskutera :D :D haha fan vad alla är feta i usa såg bill clinton idag på tv på rachel ray. Han vill ha ett nyttigare amerika hehe :D ska ha med min underbara sjal också :D pöss

2008-04-18 @ 18:38:53
Postat av: Kamilla

Ojoj nu blev det seriöst prat :) men bra sagt tallan!!

Pussss

2008-04-18 @ 22:12:36
URL: http://kamillap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0